donderdag 6 augustus 2009
Ding 9: mijn visie op web 2.0
Naast dat ik dit blog gebruik om alles wat me boeit te beschrijven en te verzamelen als een soort online plakboek gebruik ik dit blog ook voor de cursus 23dingen die alle medewerkers van Bibliotheek VANnU op dit moment volgen. Als bibliotheekmedewerker staat een ding namelijk heel erg centraal (naast ander dingen hoor): het ontsluiten van informatie! Het gebruik maken van Web 2.0 toepassingen bieden hierbij een aantal voordelen: meer mogelijkheden tot het ontsluiten van informatie, vergroten van je doelgroep, aanwezig zijn op diverse online plekken, interactie met gebruikers, altijd en snel up-to-date. Als je eenmaal een aantal toepassingen onder de knie hebt en ze dan ook nog eens op een effectieve manier weet in te zetten....dan spaart het je ook nog tijd uit! Voor de bibliotheek is web 2.0 een kans en de eerste feitelijke toepassing is er al...in plaats van onze maandelijkse interne nieuwsbrief hebben we nu gewoon een Blog! Veel actueler, makkelijker bij te houden, interactiever en met zeer veel mogelijkheden. Niet meer alleen tekst en plaatje, maar links, filmpjes, foto's etc etc.
Ding 8: online plaatjes bewerken



Nog meer leuke online tools om online je afbeeldingen te bewerken. Ik zie hier wel veel mogelijkheden. Niet alleen puur voor de fun (maak je eigen magazinecover), maar ook functioneel als je zelf niet zo handig bent met programma's als Photoshop of Illustrator. De programma's werken niet altijd even goed, dat is dan weer het nadeel van gratis software...er is geen garantie dat het allemaal werkt. Ik ben maar even aan de slag gegaan met een aantal Imagegenerators. De resultaten variƫren in kwaliteit, maar dat si wat mij betreft niet meer dan logisch.
woensdag 5 augustus 2009
De nieuwe Prodigy...lekkerrrrr
Lekker hoor! Na een wat mindere periode zijn ze wat mij betreft met dit album weer helemaal terug. De twee eerdere singles waren al VET! Deze ook weer...
If You're not gaming You're losing
Even een bieb gerelateerd bericht. De vraag is natuurlijk....is dat zo? Wat vinden jullie?
If you're not gaming you're losing! from Jaap van de Geer on Vimeo.
MyMoza

Zelf een mozaiekfoto maken samengesteld uit allerlei andere foto's? Heel simpel ga naar MyMoza.com en maak je eigen foto. Erg mooi, je moet alleen wel over een redelijke voorraad eigen foto's beschikken...
maandag 3 augustus 2009
Filmtip: Rendition
Afgelopen weekend Rendition gekeken. Het plot in een notendop:
'Isabella is een Amerikaanse vrouw die getrouwd is met een man die verdacht wordt van terrorisme. Wanneer hij tijdens een reis van Zuid-Afrika naar Washington verdwijnt, gaat ook Isabella van Zuid-Afrika terug naar de Verenigde Staten om de zaak te onderzoeken. Ondertussen is Douglas Freeman, een agent die werkt voor de CIA, een getuige van een nogal onorthodox gesprek, hetgeen hij maar moeilijk achter zich kan leggen.'
Echt een film die je gezien moet hebben wat mij betreft.
Abonneren op:
Posts (Atom)
zw.jpg)