donderdag 3 september 2009

Ding 11: Wiki's




Veel web 2.0 toepassingen gebruik ik al in het dagelijks leven. Zo maak ik ook al gebruik van Wiki's, maar dan puur als naslagwerk. Het overbekende Wikipedia staat daarbij uiteraard centraal. Maar ook Wiki's die zich richten op een specifiek onderwerp zoals Star Wars, bepaalde games of bepaalde boeken.

De toepassing zoals hier uitgelegd ontgaat me een beetje. Het lijkt mij dat Google Docs hier veel beter voor geschikt is. Met name omdat je dan in een Word- of Excel-achtige omgeving zit. Ik zie in Wiki's wel de kracht van informatie delen en elkaar aan kunnen vullen. Binnen je dagelijks werkzaamheden zijn er wel wat toepassingen mogelijk, maar zoals gezegd, ik denk dat Google hierin toch een beetje voorloopt.

dinsdag 25 augustus 2009

Inception...belooft een gave film te worden

Ik heb Christopher Nolan hoog zitten als regisseur. De trailer ziet er veelbelovend uit...


maandag 24 augustus 2009

Vandaag in beeld: Frank Miller


Frank Miller: briljante tekenaar en schrijver. Tegenwoordig vooral bekend van de film Sin City, maar ga vooral zijn graphic novels eens lezen.

dinsdag 11 augustus 2009

Over miscommunicatie gesproken...

Een Amerikaan gaat 2 weken naar Europa...maar blijkbaar was zijn vriendin niet op de hoogte...

maandag 10 augustus 2009

Ding 10: Delicious




Delicious is voor mij echt een uitkomst. Ik maakte er al gebruik van...waarom ben ik het gaan gebruiken? Niet alle PC's of netwerken waar je gebruik van maakt zijn even betrouwbaar. Mijn PC thuis is al weer bijna 5 jaar oud en ondanks dat deze voor de dagelijkse klusjes (internetten, MS Office) nog heel bruikbaar is begint het ding kuren te vertonen. Niet alleen lijkt het af en toe wel of hij opstijgt, maar aangezien er zoveel programma's, bestanden, maar vast ook Spyware, Mallware, Trojan Horses etc etc op staan is het niet meer de snelste en meest betrouwbare PC. Hij loopt zo af en toe eens vast en 2 keer per jaar ben ik toch genoodzaakt alles opnieuw te installeren. Dat betekend dat je een groot deel van je instellingen kwijt bent. Zo ook je mapje Favorieten (en dat zijn er bij mij nogal wat). Met Delicious heb je op iedere PC, wereldwijd (nou ja misschien niet in China) toegang tot je Favorieten. Daarnaast kun je ook nog eens de favorieten van anderen bekijken. Dat kan er weer toe leiden dat je een site, die je voorheen niet kende, toevoegt aan je eigen Favorieten. Mijn ervaring is namelijk dat je na een paar jaar funsurfen op internet blijf je hangen bij zo'n 20 tot 30 sites die je regelmatig bezoekt en met Delicious doe je weer nieuwe ervaringen op....erg handig dus.

donderdag 6 augustus 2009

Photoshopped vanaf heden 'not done' volgens Adobe



De heren en dames bij Adobe hebben volgens mij last van de hitte....klik hier voor een hilarisch stukje tekst is onlangs op hun website gepubliceerd. Ik moet er hard om lachen....crazy Americans...'Trademarks are not verbs.' Mwoehahaha.