Vieze, gruizige, stevige, heerlijke rock uit Vlaanderen........potverdrie!
maandag 16 november 2009
dinsdag 10 november 2009
maandag 9 november 2009
Nieuwe site Jim Carrey
Misschien wel een van de mooiste sites die er op dit moment op het web rondzwerft....niet heel praktisch, maar wat een design!
Klik hier!
donderdag 29 oktober 2009
23dingen...the day after
Mijn 23dingen heb ik afgerond.....tijd voor een inhoudsloos blogberichtje....gewoon voor de fun ;-).
Cake......geweldige band! En een geweldige cover van Gloria Gaynors 'I Will Survive'.
Cake......geweldige band! En een geweldige cover van Gloria Gaynors 'I Will Survive'.
woensdag 28 oktober 2009
Ding 23: van start naar finish
En ja hoor....voor je het weet zit het er weer op en heb je zomaar in 23 stappen de wereld van web 2.0 verkend. Ondanks dat ik voor mijn gevoel redelijk ver gevorderd was met zaken omtrent web 2.0, ben ik toch nog een hoop nieuwe dingen tegengekomen.
Mijn 'dingen' top 5:
1.Hyves:
gebruik ik dagelijks, niet zakelijk maar puur ter vermaak. Toch kun je via Hyves ook eenvoudig allerlei informatie met elkaar uitwisselen. Daarnaast gebruik ik het ook om mijn eigen band Monocle Mint onder de aandacht te brengen. Het kan voor een organisatie een belangrijk PR- en marketingtool zijn.
2. Twitter:
ook al zo'n ding dat ik dagelijks gebruik. En dit 'ding' kende ik al wel, maar gebruik ik pas sinds 23dingen. Ik probeer via mijn tweets allerlei mensen te informeren over mijn werkzaamheden, maar ook over bepaalde privé-zaken. Zo kun je dus (als ik daar behoefte aan heb) altijd zien waar ik mee bezig ben.
3. Delicious:
nooit meer je favorieten websites kwijt! Ik heb regelmatig PC-problemen (wie niet...) en soms ben je dan ineens al je favoriete sites kwijt. Delicious is dan een uitkomst, wereldwijd de beschikking over je favoriete sites! Bovendien kun je je favoriete sites ook nog eens delen met collega's, vrienden en bekenden.
4. Youtube: Youtube is de afgelopen jaren wel veranderd, niet qua opzet, maar wel qua inhoud. Stonden er vroeger vooral veel filmpjes op die van TV afkomstig waren of de ouderwetse 'home-video's. Tegenwoordig vind je er steeds meer informatieve filmpjes. Bijvoorbeeld tests van allerlei producten, maar ook online lezingen, college's etc etc.
5. Online kantoortoepassingen: Ik ben al jaren een trouwe Gmail gebruiker. Google breidt de diensten die aan je Gmail-account vast zitten steeds verder uit. Via deze account kun je nu: foto's delen en bewerken, allerlei documenten delen en gezamenlijk bewerken, bloggen, persoonlijke startpagina inrichten, discussie fora starten en nog veeeeeeel meer. Deze toepassingen zijn veelal gebruiksvriendelijk en ook nog eens helemaal gratis! De collega's bij VANnU beginnen er ook steeds meer zakelijk gebruik van te maken.
Al met al vond ik 23dingen een leerzame ervaring. Ik heb weer wat nieuwe dingen opgepikt die ik weer meeneem in mijn (dagelijkse) 'webroutine'. De ontwikkelingen op het gebied van web 2.0 gaan heel snel. Ik denk dat het voor de cursus 23dingen zaak is om zelf te blijven vernieuwen. Misschien is het over een halfjaar wel 20dingen, omdat sommige toepassingen verouderd zijn of juist helemaal ingeburgerd. Misschien worden het wel 30 dingen. Ik kan me ook voorstellen dat de dingen continue aan verandering onderhevig zijn. En misschien kan ook het bekend raken met bepaalde hardware (iPods, ebookreaders en nieuwe generatie PC's bijvoorbeeld).
Kortom: "23 Dingen was voor mij leerzaam, herkenbaar, een creatief proces, bloggen alsof je leven er van afhangt!"
donderdag 15 oktober 2009
Ding 21: My discoveries / Aquabrowser
Shame on me.......nog nooit gebruik gemaakt van de Aquabrowser/ My discoveries. Toch maar eens even erin gedoken. Hieronder mijn conclusies...
Mijn eerste indruk....eigenlijk best heel handig zo' digitale catalogus met 'sociale mogelijkeheden'...ik ben niet iemand die als biebbezoeker veel speurt in een dergelijk catalogus. Ik ga eerder naar een kast met een bepaald genre en ga dan neuzen tussen de boeken. Of ik heb een bepaalde titel in gedachte en ga daar naar op zoek. Het delen van (lees)tips met elkaar is uiteraard erg nuttig, maar ik zou er zelf niet zo heel snel gebruik van maken.
Worldcat ook bekeken, superhandig dat bibliotheken (maar ook andere organisatie) online kenbaar kunnen maken welke titels er in hun collectie zitten....
Ding 20: muziek online luisteren in een sociaal netwerk
Ik heb enige tijde geleden al een account aangemaakt bij LastFM. Het leek me een erg handige web 2.0 toepassing......maar helaas er zat een addertje onder het gras...het is niet helemaal gratis. Voor mij een rede om het niet te blijven gebruiken. Niet dat ik vind dat alles op het internet maar gratis moet zijn....voor niets gaat de zon op. Maar een dergelijke toepassing zou ik vooral gebruik voor de fun. Kosten en baten wegen dan niet tegen elkaar op. Als je een echte muziekfanaat bent, dan kan ik me voorstellen dat je gaat betalen voor een dergelijk dienst, maar ik zie voor mezelf de noodzaak niet...
Abonneren op:
Posts (Atom)
zw.jpg)