maandag 10 augustus 2009

Ding 10: Delicious




Delicious is voor mij echt een uitkomst. Ik maakte er al gebruik van...waarom ben ik het gaan gebruiken? Niet alle PC's of netwerken waar je gebruik van maakt zijn even betrouwbaar. Mijn PC thuis is al weer bijna 5 jaar oud en ondanks dat deze voor de dagelijkse klusjes (internetten, MS Office) nog heel bruikbaar is begint het ding kuren te vertonen. Niet alleen lijkt het af en toe wel of hij opstijgt, maar aangezien er zoveel programma's, bestanden, maar vast ook Spyware, Mallware, Trojan Horses etc etc op staan is het niet meer de snelste en meest betrouwbare PC. Hij loopt zo af en toe eens vast en 2 keer per jaar ben ik toch genoodzaakt alles opnieuw te installeren. Dat betekend dat je een groot deel van je instellingen kwijt bent. Zo ook je mapje Favorieten (en dat zijn er bij mij nogal wat). Met Delicious heb je op iedere PC, wereldwijd (nou ja misschien niet in China) toegang tot je Favorieten. Daarnaast kun je ook nog eens de favorieten van anderen bekijken. Dat kan er weer toe leiden dat je een site, die je voorheen niet kende, toevoegt aan je eigen Favorieten. Mijn ervaring is namelijk dat je na een paar jaar funsurfen op internet blijf je hangen bij zo'n 20 tot 30 sites die je regelmatig bezoekt en met Delicious doe je weer nieuwe ervaringen op....erg handig dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten