donderdag 3 september 2009

Ding 11: Wiki's




Veel web 2.0 toepassingen gebruik ik al in het dagelijks leven. Zo maak ik ook al gebruik van Wiki's, maar dan puur als naslagwerk. Het overbekende Wikipedia staat daarbij uiteraard centraal. Maar ook Wiki's die zich richten op een specifiek onderwerp zoals Star Wars, bepaalde games of bepaalde boeken.

De toepassing zoals hier uitgelegd ontgaat me een beetje. Het lijkt mij dat Google Docs hier veel beter voor geschikt is. Met name omdat je dan in een Word- of Excel-achtige omgeving zit. Ik zie in Wiki's wel de kracht van informatie delen en elkaar aan kunnen vullen. Binnen je dagelijks werkzaamheden zijn er wel wat toepassingen mogelijk, maar zoals gezegd, ik denk dat Google hierin toch een beetje voorloopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten